Content Marketing – ett bra sätt att förstå kunden

Jag pratar ofta om att digitala arbetssätt är en bra källa till kundinsikt. Men det är faktiskt lite av en spiral.

Du behöver ha kundinsikt för att kunna skriva saker som är intressant för din målgrupp…

Men du lär dig också om din målgrupp genom att skriva saker….

Det här har blivit extra tydligt för mig den senaste tiden då jag gjort min 30-day-content-challenge (en utmaning till mig själv att skriva en ”content piece” per dag).

Det är relativt stor skillnad mellan hur många som läser olika inlägg. Och detta ger en indikation om vad jag ska fördjupa mig i och skriva mer om.

Det mest lästa inlägget just nu är detta på LinkedInPulse: 20 typer av digitala verktyg att ha koll på

De tre mest lästa inläggen på bloggen är:

  1. De tre digitala transaktionsmodellerna
  2. 14 vanliga fällor inom content marketing
  3. 5 sätt att organisera marknads- och säljprocessen

Att intresset är spritt över flera olika områden är i vårt fall positivt. Vi tar ett helhetsgrepp och har tjänster som bidrar med just världskartan för digitala arbetssätt, stöd för content, organisation av marknad & sälj och system.

Att publicera content på olika teman är också ett bra sätt att testa intresset inför utveckling av nya erbjudanden. Om jag tar mitt eget experiment som exempel så skulle temat digitala verktyg förmodligen fungera bra för att locka intressenter till ett seminarium, ett webinarium eller till och med en minikurs.

 

Lämna en kommentar 0 kommentarer