Håller du dig uppdaterad?

Numera finns digitala arbetssätt som kan få enorm betydelse för utvecklingen av ditt bolag. Du kan till exempel bygga en digital booster till din försäljning – så att kunderna kommer till er. Då slipper ni stå med mössan i hand och be om att få visa vad ni går för. 

När försäljningen blir stabil och systematisk så kan du enklare bygga ett lönsamt bolag, frigöra dig själv från de dagliga rutiner du helst vill slippa, leda istället för att släcka bränder och nå den frihet du som företagare kanske drömmer om.

Vi har själva under de senaste två åren skaffat 33 nya kunder (varav 87% är ”kalla” kontakter som vi nått via digitala kanaler). Vi försöker leva som vi lär och hitta de bästa sätten att förmedla kunskapen.

Men det är få som lyckas komma igång, köra och nå resultat från digitala arbetssätt.

Varför är det så svårt?

En faktor är att ”det digitala” är omfattande och fortfarande nytt för de flesta. Det är svårt att veta vad du ska välja och i vilken ordning du ska utveckla. De flesta har helt enkelt inte tid att lära sig det de behöver.

Hur hinna utveckla?

Det finns också en konflikt mellan behovet av att förstå detaljer och att jobba pragmatiskt. Vi på Certus Growth har samma problem och kanske mer än många andra. Vi drivs av lärande och gör ofta mer än vi behöver. Vi har ofta alltför höga krav på vår egen leverans och får medvetet påminna oss om att jobba mer 80/20 och anamma principer för iterativt lärande.

En klok person har sagt ”Anything worth doing is worth doing poorly at first.” Klokt men lik förbaskat svårt att efterleva.

Vår överambition kan vara en nackdel för oss men är en fördel för dig. Hela vår idé är nämligen att snabbspola lärandet för andra. Vi går ”före” och investerar i lärande för att du och andra ska nå bättre resultat, snabbare.

Jag vet av egen erfarenhet hur utmanande det är för dig som entreprenör att lära dig nya områden. Det är svårt att hitta tiden, att välja rätt saker som ger affärsnytta (varför), att förstå hur det hänger ihop (vad) och att faktiskt kunna göra det i praktiken (hur).

Förmodligen är det allra svåraste att gå från ord till handling. Därför är själva läroprocessen något vi fokuserar på – vilka steg du ska ta och i vilken ordning.

Vi funderar hela tiden på bästa sättet att utveckla ett ”learning system” där du som entreprenör får del av ”best practices” som går att omsätta i handling, vanor och fungerande processer. Processer som när de är implementerade ökar värdet på ditt bolag och för dig närmare din vision och potential. Och som kan vara det som krävs för att du som ”kört fast” ska kunna komma loss och ta nästa steg i din utveckling.

Till skillnad från de flesta andra konsultbolag så är vår mission alltså maximal kunskapsöverföring. Vi vill överföra kunskap, så snabbt och effektivt som möjligt, så att våra kunder kan göra det själva.

Vad du som bolagsägare och ledare behöver veta om online

Därför är jag väldigt entusiastisk över en ny tjänst som vi håller på att ta fram. Den är ytterligare ett sätt att överföra kunskap som ännu fler kommer att kunna ta del av.

Kanske såg du videoserien som lanserade vår Digital Bootcamp? Chansen att gå just Bootcamp kommer inte att komma tillbaka, trots att den blev en succé med 15 fullbokade platser och betyg 4.9 av 5.0 möjliga.

Däremot kommer vi att erbjuda en liknande tjänst som enligt min mening är minst lika bra och kanske bättre.

Under de senaste 2 åren har vi testat många sätt att förmedla dessa arbetssätt och principer. Vi lär oss hela tiden och tillför nya delar i vår metodik som våra kunder får ta del av.

Något vi lärt oss inom det digitala är att om du inte har koll på helheten (varför och vad) så kommer du inte att lyckas. Då blir det antingen analysis/paralysis eller att springa runt utan tydlig riktning.

En annan sak vi lärt oss är att det viktigaste är att förstå hur allt hänger ihop – att få världskartan.

Inom en dryg månad kommer ett 30 tal personer att kunna ta del av den nya tjänsten – ett slags helhetskurs om online på expressfart för bolagsägare och ledare.

Men dessförinnan kommer det att finnas möjlighet för ett urval personer att ta del av tjänsten före alla andra, vid vårt betatillfälle.

Betatestare sökes!

Syftet med den nya tjänsten är att på så kort tid som 4 timmar, ge den förståelse för online som vi anser att ALLA bolagsägare och ledare måste ha. Dels för att inte missa nya möjligheter att driva försäljning och affärsutveckling. Dels för att slippa bränna tid och pengar i onödan.

Här kan du läsa mer om betatillfället och ansöka om en plats till extra förmånligt pris: Betatillfälle för Digital Foundation

 

Lämna en kommentar 0 kommentarer