Marketing Basics med Christopher Toll

Det är lätt att känna ”information overload” när det gäller ”den nya marknadsföringen”, digitalisering och taktiker för att synas och sälja.

Men är det inte fortfarande de fundamentala principerna för försäljning och marknadsföring som gäller?

Principer som ofta glöms bort i hetsen kring allt som är nytt…

Christopher Toll har lång erfarenhet av marknadsföring och försäljning och var den ideala personen att diskutera dessa frågor med. Jag har intervjuat honom om marknadsföring för konsultbolag och andra expertföretag.

Här kan du höra Christophers syn på de största utmaningarna inom marknadsföring för expertföretag idag. Och vad många missar för att kunna göra sina företag attraktiva.

Här är första delen av intervjun med Christopher Toll.

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/278471685″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

 

Andra delen finns här: Marketing Basics med Christopher Toll del 2

 

Christopher TollChristopher Toll

Christopher Toll är marknadsstrateg med erfarenhet av marknadsföring på både djupet och bredden.

Han har jobbat som marknadsdirektör på B&B Tools, varit VD och marknadschef på Äventyrsresor och drivit egen reklam- och strategibyrå. Han har också suttit i ledningen för Nordens största contentbyrå Sitrus.

Christopher är för närvarande marknadschef på Beijer Byggmaterial. Han driver också marknadsstrategibolaget Tollywood och coachar marknadschefer i rollen som ”marknads-PT”.

Christopher Toll på LinkedIn

 

 

Lämna en kommentar 0 kommentarer