Så här använder SQL Service digital marknadsföring för att sälja

​​SQL Service ​förstod redan när de startade verksamheten för 8 år sedan ​att de behövde synas digitalt. De ​insåg ​att ​det inte skulle fungera för dem att ha en säljkår som gjorde uppsökande försäljningsarbete, ​eftersom de säljer avancerade expertjänster.

"​Det är ingen mening för oss att ringa upp potentiella kunder och fråga om de behöver hjälp med SQL Server", säger Tomas Persson, vd på SQL Service.

More...

​Han menar ​att det omvända ​måste ske. De ​behöver sätt att visa sin kompetensnivå och bygga sitt varumärke. Så att kunden, när ​hon behöver hjälp med sin SQL server, vet vart hon ska vända sig.

​Intervju med Tomas Persson​

I den här intervjun berättar Tomas hur SQL Service använder sig av digital marknadsföring för att driva sin försäljning. Han berättar hur de startade för 8 år sedan och ger sina 3 bästa tips för ​den som ​inte fått ihop det digitala. 

Vi pratar också om ​Digital Bootcamp då Tomas och SQL Service var den allra första pilotkunden till just den tjänsten för 3 år sedan.​

​Vill du veta ​hur ditt företag ska ​ta sig an marknadsföring, försäljning och "det digitala"? Kolla in Digital Bootcamp där du får designa din "nya" säljmodell. Läs mer om Digital Bootcamp här.


Lämna en kommentar 0 kommentarer