Community* för dig som är entreprenör, VD eller intäktsansvarig

Bygg en skalbar intäktsmaskin som ger förutsägbara resultat

Om du är VD så är det ytterst ditt ansvar att besluta om hur företagets kommunikations- och försäljningsprocess ska gå till. Men kanske har du ännu inte hittat de rätta byggstenarna för att få till den där skalbara och systematiska säljmaskinen som du innerst inne vet är möjlig.

Och det är egentligen inte så konstigt. För med den snabba utvecklingstakt som finns idag så är det nästintill omöjligt att hålla sig uppdaterad om vilka arbetssätt, kanaler och metoder som är bäst för dig.

Och det blir inte direkt lättare. Dels för att valmöjligheterna och därmed komplexiteten hela tiden ökar. Dels för att olika leverantörer inte direkt hjälper dig att fokusera. För det är ingen hemlighet att deras incitament är att sälja mer av just sin grej till dig.

Från adhoc till systematik

Symptomen kan visa sig i onödigt höga kostnader, silos i organisationen, mycket aktivitet utan påverkan på resultaten och ”overwhelm” för dig och din organisation.

Samtidigt lönar det sig att inte ge upp. För om du lyckas får du stora fördelar jämfört med dina konkurrenter. Du får kontroll genom att kunna mäta vad som ger resultat och det blir möjligt att växa ditt bolag utan att vara beroende av nyckelpersoner.

Community* för dig som är VD, entreprenör eller intäktsansvarig

Nu startar vi ett initiativ i syfte att bidra till ökat fokus, klarhet och beslutskraft för VD och ledning. Vi delar också med oss av lärdomar från saker vi provat själva och med andra.

  • 10 största utmaningarna för VD, marknad och sälj just nu – och hur du kan du lösa dem
  • Bakom-kulisserna-material för dig som gör utgående försäljning: Hur vi körde en outbound-kampanj och fick 78 leads och 11 möten på 21 dagar
  • Chans att betatesta nya tjänster som vi lanserar inom kort, som vi utvecklat i arbete med över 100 entreprenörsdrivna företag inom B2B och B2C under de senaste 10 åren.

P.S. Har du andra i teamet som du tror kan ha intresse av att följa initiativet så är de självklart också välkomna.

*Community låter kanske ambitiöst men initialt är deltagandet kostnadsfritt och utan några specifika krav på dig som är med. Vi delar med oss av sådant vi tror kan vara användbart för VD och ledning. Initiativet kan komma att utvecklas till en community med möjligheter till dialog och samverkan, om intresse finns.