Det är som ”dating”

I vår rapport ”Framtidssäkra din försäljning” skriver vi om den nya attraherande marknadsföringen och varför den kan vara intressant för konsultbolag. Det handlar om att du lockar potentiella köpare till dig snarare än jagar efter prospekts.

Kanske upplever du, såsom många andra konsulter, att det blir allt svårare att få tag på folk och underhålla dina relationer. Kanske har du ont i magen när du måste kallringa. Det känns pushigt.

Det ”nya” är istället att nå ut med (för kunden) värdefullt innehåll i olika kanaler och få till en kontinuerlig kommunikation.

Det är som ”dating”

Här är en träffande liknelse från Matthew Wainwright, Inbound Marketing Manager på HubSpot.

”You don’t ask someone to marry you on the first  date. People get kind of freaked out when you
 do that…

But if you’re doing something like slapping ’Contact Us’ as the only call-to-action on every page of your site, that’s essentially what you’re doing — asking your leads to get too serious, too soon. Why would they commit to someone they just met? Play it cool, man. Let them get to know you first. Maybe through ohhh, I don’t know … an eBook? If they like the looks of you from your eBook, then they have a reason to actually want to get to know you better. That’s when you can step it up a notch and offer them something a little more committed…

I rapporten ”Framtidssäkra din försäljning” beskriver vi varför försäljningen i konsultbolag ofta är instabil och personberoende, och hur online helt oväntat kan vara lösningen.

Ladda ner rapporten här: ”Framtidssäkra din försäljning”

Lämna en kommentar 0 kommentarer