Frukostseminarium: Case – den nya säljmodellen

Jag får ibland frågor som: ”Vilka andra mindre kunskapsföretag gör digital marknadsföring i Sverige?” eller ”Vilka resultat har andra typiskt fått?”.

Det är svårt att svara på av det enkla skälet att det faktiskt är få som verkligen bemästrar modern marknadsföring och försäljning i en digital värld. Läs vår bloggpost om hur långt företag har kommit. Vi har sedan starten av Certus Growth (och innan) letat efter goda exempel.

Därför är det väldigt kul att kunna presentera en erfaren gästföreläsare, som fått till detta i praktiken. Vi arrangerar snart ett frukostseminarium med en av Certus kunder, Patrik Nordkvist som är VD för Netcompetence.

Case Netcompetence: den nya säljmodellen i en digital värld

Frukostseminarium, onsdagen den 3 juni, 07:45 – 09:30, Kungsgatan Stockholm

Netcompetence är ett ägarlett bolag som erbjuder system och tjänster för att stödja sina kunders ”Talent Management”. De är verksamma på en marknad med mycket långa säljcykler och hög konkurrens från både svenska och utländska aktörer.

Patrik har lyckats bygga en samspelt marknads- och säljfunktion med gemensam målbild. De arbetar tillsammans med sin kundbearbetning och kombinerar traditionella försäljningsmetoder med de senaste digitala arbetssätten för att skapa en väl fungerande säljmaskin.

I detta seminarium berättar Patrik om hur han har lagt upp sälj och marknadsarbetet för Netcompetence. Han delar också med sig av hur de planerar att ta nästa steg med automatiserad försäljning av nyligen framtagna instegsprodukter.

Här är exempel på några frågor som Patrik kommer att ta upp:

  • Vad är nytt för säljare idag när världen är digital
  • Hur använder Patrik content för att skapa dialog, engagemang och driva leads och försäljning
  • Vilka tekniska plattformar och system använder Netcompetence i sin försäljning och marknadsföring
  • Hur organiseras säljarbetet
  • Hur används digitala kanaler för att skapa trafik

Seminariet riktar sig till dig som är ägare eller ledare i ett kunskapsinriktat företag (konsulter, utbildningsföretag, systemleverantör, IT-drift).

Precis som tidigare så bedömer vi att detta seminarium kommer att bli bokat snabbt. Och vi säger inte det för att stressa dig. Våra seminarier brukar bli fullbokade inom ett dygn. Kanske för att vi bara haft 10 platser och använt för små lokaler :-).

Den här gången får vi lov att vara hos Patrik och Netcompetence vilket innebär att vi har utrymme för fler. Vi kan ta in upp till 40 personer.

Vi vågar inte lova att detta seminarium körs fler gånger. Så, passa på att anmäla dig och få inblick i ett entreprenöriellt företag som gör digitala arbetssätt i praktiken.

Boka dig här: Den nya säljmodellen i en digital värld

Patrik Nordkvist

Patrik Nordkvist

Patrik Nordkvist är VD på Netcompetence och har över 20 års erfarenhet som försäljningschef och VD på flera snabbväxande bolag. Patrik arbetar fokuserat med att utveckla försäljning, affärer och kunder för att skapa tillväxt.

Han driver även Sveriges största blogg om försäljning och affärsutveckling www.forsaljningschefen.se

 

 

Lämna en kommentar 0 kommentarer