Content Doinar

En heldags praktisk träning ​där du lär dig
hur du får kunder från LinkedIn 
genom säljdrivande content

​Från passiv åskådare till auktoritet i din nische

Det blir allt viktigare att synas, bygga varumärke och etablera sig som auktoritet inom sitt kunskapsområde. Detta vare sig du är enmansföretagare, entreprenör, expert eller ledare på ett större företag. Du och/eller ditt företag måste kunna hittas på Google, speciellt som röstsök och AI-sökningar verkar bli framtiden.

Sociala medier och content har blivit en naturlig och integrerad del av försäljning och kommunikation. All fler använder också sociala medier för at knyta nya kontakter, generera leads och affärer och bygga sitt personliga varumärke.

Men content kan vara svårt, dyrt och ta mycket tid. Många är osäkra på vad de ska skriva, hur de kan synas i mängden och vad som faktiskt bidrar till ökad försäljning.

​Vad krävs för att bemästra LinkedIn?

Om du vill vara en av dem som bemästrar Linkedin behöver du veta hur du enklast skapar content i form av artiklar och inlägg som gillas, delas och kommenteras.

Du behöver också göra rätt typ av content. Sådant som gör att du kan omvandla dina relationer till konkreta affärer. Så att du går ifrån att i bästa fall vara ”känd” – till att kunna dra nytta av ditt varumärke och dina relationer för att skapa intäkter.

Detta gäller oavsett om du är egenföretagare som använder Linkedin som din primära källa för affärer. Eller om du arbetar i en stor organisation där försäljning, marknad och leverans ska samverka i sociala medier för att bygga relationer och stärka varumärket.

​Varför ska du lyssna på oss?

Content Doinar leds av David och Lotta Tegenmark från Certus Growth tillsammans med Patrik Nordkvist på Försäljningschefen.se.

Certus Growth har hjälpt åtskilliga kunder att få resultat från content marketing de senaste åren. Själva använder de content som primär källa till försäljning och har skaffat över 70 nya kunder från digitala arbetssätt.

Patrik hjälper säljare och säljchefer att anamma digitala arbetssätt. Han är ​föregångare inom Social Selling i Sverige. Han lär ut social selling som disciplin och har fått över XX tusen följare från content på LinkedIn. ​

David Tegenmark

Patrik Nordkvist

​Varför ska du lyssna på oss?
Content Doinar är en heldag i contentproduktion specifikt ​inriktad på sociala medier. Syftet är att du ska få:

1.

​EN BOOST ​I DITT RELATIONSBYGGANDE

​Hur du använder dina färdigheter att bygga relation på ett naturligt sätt digitalt, som gör att det känns kul snarare än betungande att sprida din kunskap på LinkedIn. Tekniker som gör att ​även den mest introverta ​​kan nätverka bättre än den bästa minglaren kunde för 15 år sedan.

​2.

​BÄTTRE RESULTAT I DITT SÄLJARBETE

Vilka typer av content du behöver och när för att få resultat på din försäljning. Hur du använder content för att få fram dina goda intentioner ​att hjälpa dina kunder. Hur du får dina relationer att självmant ta steget och bli intresserade av dina tjänster. ​

3.

​TRYGGHET OCH SJÄLVSÄKERHET

​Hur du tar klivet från rädsla att se dålig ut till en positiv spiral av självförtroende. ​

Du får en mängd format, mallar och checklistor som gör det snabbare och enklare att ta fram bra content, från kursdagen och framåt. ​​Du får med dig en mängd egenskapat content som du kan börja använda direkt.

8 900 kr ex. moms

Max 12 deltagare

Det finns inget datum för Content Doinar i nuläget.
​Anmäl ditt intresse så meddelar vi dig så snart vi har ett tillfälle.

Du är givetvis inte bunden av din intresseanmälan.

Mer om vad du får

Förberedelsematerial
För att du ska få ut så mycket som möjligt av dagen så kommer du att få förberedelsematerial innan kursen.

Heldagskurs
Heldagskurs med teori, exempel, övningar och coaching. Lärande, praktik och inspiration i grupp med likasinnade

Mallar & Templates
​Du får vår​t stödmaterial i form av ​formler, mallar och checklistor som ​underlättar produktionen av content

  Så här säger andra...

Marc Stevens ( Web Design Media )

"Vi har ökat ​vår följarbas och engagemanget i sociala medier med över 50% det senaste halvåret,
​efter att vi infört Certus ​sätt att synas med olika typer av content."

Jan Gösbeck, Marknadschef, Fasticon

Är ​content doinar rätt för dig?

PASSAR FÖR DIG SOM

  • ​Har säljansvar och vill bli bättre på social selling. Dvs ​stärka din förmåga att få kontakt och bygga relation med potentiella kunder med hjälp av content.
  • ​Skriver för ett företags räkning och vill utveckla dina färdigheter att skriva bättre och/eller snabbare.
  • Är företagare eller chef och tror/vet att content kan stödja er försäljning​. Du skriver själv, har andra som skriver eller vill bli en bättre beställare.
  • Är expert och ​vill ​sprida kunskap om ditt expertområde.

PASSAR INTE FÖR DIG SOM

  • Inte alls gillar att skriva
  • Inte har ​kanaler för att sprida content i form av hemsida, blogg, mail eller sociala medier-konton
  • ​Inte har en hyffsat definierad målgrupp och/eller något ​att sälja idag.

​FAQ

Hur sker betalningen?

Var är kursen?

Vad händer om jag inte kan delta?

Vad händer efter att jag anmält mig?

8 900 kr ex. moms

Max 12 deltagare

Det finns inget datum för Content Doinar i nuläget.
​Anmäl ditt intresse så meddelar vi dig så snart vi har ett tillfälle.

Du är givetvis inte bunden av din intresseanmälan.

Stockhom den 12 ​mars

Heldag för dig som vill få fram mer och bättre innehåll ​för sociala medier.

Agenda

08:30 - 09:00

09:00 - ​09:30

09:30 - 10:00

10:00 - 12:00

​12:00 - 13:00

13:00 - 15:00

15:00 - 16:00

16:00 - 17:00


Frukost

​Introduktion

Teori: Säljdrivande content

Arbetspass 1

Lunch

Arbetspass 2

​Teori: Content hacks

​Möjlighet för ytterligare frågor och extra stöd för den som vill.

Så här går det till

Under kursdagen varvar vi teori, exempel och övningar.

Du ​tar fram ​en mängd texter och inlägg ​som du kan börja ​publicera direkt.

​Plats
iOffice, Kungsgatan 60, 111 22 Stockholm. ​