[Podcast] Case Cinode: ”Content marketing lönar sig”

Cinode är ett företag som med relativt små medel lyckats fantastiskt bra med sin content marketing. Med enkla verktyg, men stort engagemang, har de gjort sig synliga mot sin målgrupp och etablerat sig som ”de som förstår konsultmarknaden”.

Cinode tillhandahåller ett systemverktyg för konsultföretag som förenklar kompetenshanteringen för säljare, konsultchefer och konsulter.

De har lyckats bygga en följarlista på över 3 000 intressenter i sin målgrupp och kommunicerar med dessa varje vecka genom nyhetsbrevet Veckans konsultnyheter.

För en tid sedan intervjuade jag Mattias Loxi, marknadsansvarig på Cinode. Mattias berättar hur de organiserat sin marknadsföring och försäljning, vilka kanaler och verktyg de använder och vilka resultat de fått.

Mattias avslöjar också hur de startade med content marketing för fem år sedan, hur mycket tid de lägger och vad deras planer är framöver…

Klicka i bilden nedan för att lyssna till intervjun:
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/271570069″ params=”auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true” width=”100%” height=”300″ iframe=”true” /]

Här kan du läsa Cinodes blogg och prenumera på deras mailutskick med nyheter för konsultmarknaden

 

 

Lämna en kommentar 0 kommentarer