[Podcast]: ”Hur får vi content marketing att hända i Sverige?”

För ett par veckor sedan blev jag intervjuad för en podcast av Niklas Lohmann på Feverpitch. Temat var ”Hur får vi content marketing att hända i Sverige”?

Content marketing, eller vad man nu vill kalla det, har ju varit på tapeten ett bra tag nu. Samtidigt är det många som ännu inte hoppat på tåget, eller som kämpar med att få till det i praktiken.

John Ekman på Conversionista uttryckte det så här på konferensen ”B2B Inbound Summit 2014 nyligen:

”Content marketing är som sex på högstadiet, alla pratar om det men ingen har gjort det…”

Niklas Lohmann har varit länge i skyttegravarna vad gäller digital marknadsföring och content marketing. Han har i snart 15 år arbetat med allt ifrån e-learning till epost-marknadsföring och content-produktion B2B.

Niklas har också hands-on erfarenhet av mindre bolags krav på digital marknadsföring efter sitt engagemang i flertalet startups. Niklas var en av grundarna till Vendemore som idag är väl kända inom retargeting och content marketing.

De senaste två åren har Niklas genom sitt bolag feverpitch B2B tagit operativa roller för digital content marketing bland annat för ett välkänt konsultbolag.

Här kan du lyssna på Niklas podcast med mig på #Gurubasher: Hur får vi content marketing att hända i Sverige?

Om du vill följa Niklas kan du kolla in hans blogg på www.lohmann360.com, eller på företagssidan www.feverpitchb2b.com.

 

Lämna en kommentar 0 kommentarer