Topp 3 sätt för konsultbolag att skaffa leads

Att få till ett jämnt inflöde av varma leads är något som står högt på agendan i många företag.

Kalla samtal har klassiskt sett varit ett av de vanligaste sätten. Men, på Henry deVries lista över de mest effektiva sätten att generera leads, så kommer kallsamtal först på en 14:e plats.

Här är de tre bästa sätten för just konsultbolag att skaffa leads, enligt en artikel av deVries på marketingwithabook.com:

  1. Small-scale seminars
  2. Speeches at client industry meetings
  3. How-to articles

Så hur hänger dessa ihop med digitala arbetssätt?

Jo, inbjudan till seminarier är en utmärkt CTA (call to action) i den senare delen av det digitala grundflödet.

I samband med föreläsningar kan du erbjuda möjligheten att ”opta-in” till din epostlista och på så sätt bygga din följarbas.

How-to-artiklar är en effektiv typ av content som kan användas på olika sätt digitalt; för synas mot fler intressenter på exempelvis sociala medier, för att få intressenter att opta in till din epostlista, för att underhålla dina befintliga kontakter och för att bygga förtroende för din expertis.

Sammanfatttningsvis handlar alla tre tillvägagångssätten om att bjuda på kunskap (content) som möter din målgrupps behov och kan effektiviseras med hjälp av digitala arbetssätt.

 

Lämna en kommentar 0 kommentarer