Tre typer av deltagare i Digital Bootcamp

På torsdag 19 oktober kl 22.00 stänger vi för registreringar till denna omgång av Digital Bootcamp. Om du är nyfiken på Bootcamp för egen del så kan det kanske vara intressant att veta vilka som gått Digital Bootcamp tidigare?

Orsakerna till att delta i Bootcamp har varierat från deltagare till deltagare under de senaste årens workshops. Men vi kan se tre återkommande huvudsituationer:

1. Behov av att förbättra leadgenerering och nykundsförsäljning

Dessa personer letar lösningar för att skapa eller förbättra processen för att skaffa leads och nya kunder.

Ofta har de redan testat lösningar som att bygga ny hemsida, köpa SEO-tjänster, provat Social Selling och att använda LinkedIn för prospektering. Vissa använder mötesbokning som sätt för att få nya leads.

Orsaken till att dessa företag deltagit i Digital Bootcamp är viljan att en gång för alla skapa en mer systematisk och förutsägbar metod för att skaffa nya kunder.

2. Gör mycket digital marknadsföring men har inte ”fått ihop det”

Dessa personer har fått igång bloggande, gör kanske videos som syns i sociala medier, har fått igång personalen på Instagram, LinkedIn eller Facebook. Kanske har de testat webinarium och börjat med någon form av content marketing där de skriver artiklar för att dela med sig av sin kunskap.

Orsaken till att dessa personer går Digital Bootcamp är behovet av att ”få ihop helheten” och att få systematik och mätbar försäljning som resultat av alla aktiviteter.

3. Strategiskt beslut att satsa på inbound marketing och marketing automation

Andra har fattat ett strategiskt beslut att satsa på contentbaserad Marketing Automation. Ofta har de redan köpt, eller står inför att välja ett Marketing Automation-system.

Många har dock inte fått igång rätt arbetssätt och upplever att resultaten inte motsvarar kostnaderna. Eller så vill de utveckla sin förmåga att få ut effekten från system och metoder.

Dessa deltagare har gått Digital Bootcamp för att få ut högre effekt av de investeringar de redan gjort i system, content och arbetssätt. Ofta finns det bland dessa företag en potential att ta bort aktiviteter för att fokusera på ”the vital few” – det som skapar mätbar försäljning mest effektivt. Det brukar dock vara svårt att förenkla och välja bort. Digital Bootcamp är designat för att hjälpa till med just det.

Deadline för anmälan

Torsdag 19:e november kl 22.00 är deadline för anmälan till denna omgång av Digital Roadmap.

Läs mer om Digital Bootcamp, onsdag 25 oktober, 12 – 17

Lämna en kommentar 0 kommentarer