Vår ambition är att ha en enkel, öppen och tydlig relation med dig som besöker oss på webben, är medlem i vårt nätverk, prenumererar på nyhetsbrevet, deltar i ett webinar, blir kontaktad av oss på Certus Growth och när du blir kund.
Här har vi sammanställt hur vi hanterar de personuppgifter vi får in.
Uppdaterad 2024-05-22
Personuppgiftsansvar
Vi har personuppgiftsansvar i hanteringen av dina personuppgifter. Det innebär att vi måste se till att du som kund eller besökare på vår hemsida är medveten om att vi samlar in dina personuppgifter, hur vi gör det och varför. Det innebär också att vi ser till att du kan begära ut de uppgifter vi har om dig, ändra dina uppgifter och använda rätten att bli raderad från våra system.
Varför behöver vi din information?
Vi vill ge dig maximalt med värde när du besöker oss eller är kund. Det handlar till exempel om att ge dig relevant och värdefull information. Personuppgifter och cookies som du ger ifrån dig hjälper oss att ge dig en mer personlig upplevelse och föreslå mer relevant innehåll och erbjudanden till dig. Om vi till exempel ser att många klickar på ett specifikt ämne i våra epostutskick eller laddar ner en viss typ av guide så kan vi anta att det är relevant för många och skriva mer om just det ämnet.
Certus Growth samlar även in och använder dina personuppgifter enligt ovan för att fullgöra, förbättra och anpassa våra åtaganden, produkter och tjänster för dig som är kund.
Vi använder också informationen i marknadsföringssyfte för att informera dig om tjänster från oss samt erbjuda till exempel guider och nyheter som vi, baserat på vad vi vet om dig, bedömer att du kan ha ett intresse och behov av.
Vilka uppgifter samlas in?
Beroende på i vilka situationer du kommer i kontakt Certus Growth så faller de insamlade personuppgifterna i någon av nedanstående kategorier:
- Kontaktuppgifter till exempel namn, e-postadress och telefonnummer.
- Användarinformation om hur du använder vår hemsida och våra tjänster. Till exempel IP-nummer, typ av enhet och webbläsare samt information om hur du interagerar med vår site, exempelvis vilka sidor du besöker och vilka knappar du trycker på.
- Annan information som vi mottar från dig genom din kontakt med oss.
- Faktureringsinformation kopplat till köp från oss, antingen via betaltjänster eller via faktura. Vid köp med kreditkort använder vi vanligt förekommande tjänster som garanterar hög säkerhet för kreditkortstransaktioner t ex Stripe.
Hur samlar vi in uppgifterna?
1 Uppgifter du väljer att delge oss
Det huvudsakliga sättet att få in uppgifter är att du själv ger dem till oss via ett formulär. Till exempel genom att du fyller i din epostadress och namn för att skicka efter en kostnadsfri guide eller anmäla dig till vårt nyhetsbrev. Du kan alltid i efterhand avregistrera dig från mailutskick via en avregistreringslänk som finns i varje epostmeddelande.
Vi samlar även in uppgifter via så kallade “cookies”. En cookie är en textfil som placeras på din hårddisk och som primärt används för att förbättra webbplatsen för användaren. Cookies gör bland annat att vår webbserver känner igen dig och automatiskt kan anpassa sidan utifrån dina val, vilket sparar tid och ger en smidigare användarupplevelse.
Du kan själv välja om du vill acceptera eller blockera cookies. De flesta webbläsare tar emot cookies automatiskt. Du kan ändra webbläsarens inställningar så att den nekar cookies. Nedan följer instruktioner för hur du gör:
Chrome
Safari
Internet Explorer
Om du väljer att blockera cookies kan detta försämra funktionaliteten och upplevelsen av webbplatsen.
2 Kontakt baserat på legitimt intresse
Du kan finnas med i vår databas för marknadsföring baserat på din yrkesroll och/eller den arbetsgivare du representerar. Hanteringen av dina kontaktuppgifter baseras på det som i GDPR kallas för legitimt intresse. Det innebär att vi bedömt att det finns ett ömsesidigt intresse/behov för oss att erbjuda just dig våra produkter och tjänster och att det motiverar att vi samlar in och sparar dina uppgifter. Utifrån denna intresseavvägning har kan vi hämta in dina kontaktuppgifter från publikt tillgängliga platser, till exempel ditt företags hemsida eller utifrån din närvaro i sociala medier. Uppgifterna kan komma att användas för att kontakta dig via personlig epost, telefon eller riktade mailutskick. Du kan enkelt avregistrera dig från framtida utskick, via avregistreringslänk i epostmeddelandet, eller be oss att ta bort dig helt från våra databaser.
Vilka system hanterar uppgifterna?
Certus Growth använder sig av ett antal olika system för att hantera personuppgifter. Vi ser regelbundet över systemen utifrån de krav vi ställer för att hantera personuppgifter på ett säkert och korrekt sätt.
Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Har du själv initierat kontakt med oss, till exempel genom att ladda ned en guide, sparar vi dina uppgifter till du eller vi vill avsluta kontakten. Du gör detta enklast genom att klicka på avregistreringslänken längst ned i våra utskick.
Om vi har initierat kontakten lagras din data så länge vi bedömer att det finns ett ömsesidigt intresse för detta. Vi går regelbundet igenom vår databas och raderar kontakter som inte visar intresse vid kontakt, till exempel om de inte öppnat de mail de fått skickade till sig under en period.
Ändringar och tillägg till personuppgiftspolicyn
Vår personuppgiftspolicy kan komma att ändras i framtiden exempelvis vid lagändringar. Du finner alltid den aktuella versionen på denna sida så att du kan hålla dig uppdaterad.
Frågor angående personuppgiftspolicyn
Om du har frågor eller synpunkter rörande vår informationshantering och vår personuppgiftspolicy är du varmt välkommen att höra av dig.
Detsamma gäller om du vill be oss ändra dina uppgifter, få dem utlämnade eller raderade från våra databaser. Du kan själv klicka på länken ”Unsubscribe” i mail från oss för att avregistrera dig.