Certus ”Unedited” – The 30-Day Content Challenge

Hur GÖR jag digital marknadsföring, försäljning och affärsutveckling som ger kunder och försäljning?

Hur GÖR man digital marknadsföring, försäljning och affärsutveckling i praktiken…? Speciellt om man är entreprenör, expert, konsult, nybörjare eller erfaren inom sälj och marknad som vill lägga till moderna taktiker och arbetssätt…?

På ett sätt som är görbart, effektivt och som ger nya kunder och försäljning? Inte bara en massa ”likes”…

Den fråga har jag själv klurat på de senaste 8 åren.

I andan av att dela med mig av vad jag lärt mig (och i andan av att hela tiden lära mig själv mer och mer…) kan du nu följa ett experiment.

Jag drar nu igång en utmaning för mig själv som kanske kan ge dig tips, insikter, lärdomar (eller ett gott skratt när jag misslyckas :).

Jag kallar utmaningen för Certus ”Undedited” – The 30-Day Content Challenge.

 

Målet med mitt experiment

Mitt mål är att helt själv, utan hjälp av någon annan i utförandet, producera och sprida en ”contentpiece” varje dag i 30 dagar.

En bloggpost eller en video eller en audioinspelning. Inte enbart en bild, det blir lite fusk. Det blir information på vår blogg som kan vara värdefull för dig som vill förbättra din förmåga inom affärsutveckling och försäljning med digitala arbetssätt.

Temat kommer att vara försäljning och affärsutveckling för konsulter, experter eller IT-företag. Med fokus på arbetssätt som även mindre bolag kan mäkta med.

Jag ”stresstestar” därmed våra egna metoder som vi lär ut till andra. Och jag tar förhoppningsvis våra metoder ett steg till och utvecklar ännu mer ”lean” och effektiva görbara arbetssätt…

”Du kan ju redan detta…”

Du som följt oss ett tag tänker nu kanske; ”men du kan ju redan det här, det är väl ingen utmaning för dig att posta en bloggpost en gång om dagen…”

Men det är det. Vanligtvis postar vi content i form av bloggposter i snitt 2-3 gånger per månad. Vi är som de flesta fullt upptagna med leverans och försäljning. Det ÄR svårt att ”hålla i” marknadsföringen i ett mindre bolag.

Och jag brukar säga att för en ledare, expert eller konsult är det nästan omöjligt att hålla igång alla digitala arbetssätt och processer själv. Man behöver stöd i form av någon resurs som kör kommunikationen, som stöttar med contentproduktion. Och vad gäller trafik så är det ofta nödvändigt med någon som driver köpt trafik effektivt.

Men för att testa hur långt man kan komma själv gör jag alltså detta experiment.

Parallellt med att jag postar en ”contentpiece” per dag (förhoppningsvis 🙂 kommer jag också att löpande rapportera ”behind the scenes”. Det blir en ”look over my shoulder” där jag visar vad jag gör och hur. Min förhoppning är både att du som är nybörjare ska få konkreta tips om hur du kan göra. Och att du som är ninja inom olika områden tipsar mig om ännu bättre sätt att arbeta :).

Onsdag 25:e maj går startskottet

På onsdag den 25 maj drar jag igång. Deadline är 30 dagar senare dvs midsommar. Då kommer jag att summera och utvärdera experimentet och publicera mina lärdomar.

Hur kan du följa mitt experiment

Du kan följa mitt experiment på flera olika sätt:

Följ mig på valfri sociala mediakanal:

LinkedIn

Facebook

Twitter

Gå med i vårt nätverk och följ oss via vår epostlista med löpande tips och råd för kunskapsföretag, experter och konsulter som vill växa och sälja mer. Detta gör du enklast genom att prenumerera på bloggen via formuläret längst upp till höger.

Är du redan på vår mailista eller kund till oss kommer du få uppdateringar löpande.

PS: Min fru Lotta har ”varnat mig” för att jag tagit mig vatten över huvudet… Hon är den som normalt är vår ”inbound manager”. Som sköter våra kanaler utåt, vår maillista. som postar på bloggen och som letar bilder. Som designar våra flöden och sätter upp våra ”funnels” i Clickfunnels eller Leadpages. Mitt svar har varit att jag måste testa om det går. Och är det svårt, jobbigt och ta mycket tid får jag utveckla arbetssätten. Går inte det har jag intressanta lärdomar att skriva om och dela med mig av. Allt för att föra ut kunskapen om digitala arbetssätt och få din eller andras input eller frågor. DS

”Anything worth doing is worth doing poorly..at first”

Häng med och kolla hur det går! 😀

Här är första bloggposten för Dag 1: De tre transaktionsmodellerna online

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lämna en kommentar 1 kommentar