SQL Service förstod redan när de startade verksamheten för 8 år sedan att de behövde synas digitalt. De insåg att det inte skulle fungera för dem att ha en säljkår som gjorde uppsökande försäljningsarbete, eftersom de säljer avancerade expertjänster.
"Det är ingen mening för oss att ringa upp potentiella kunder och fråga om de behöver hjälp med SQL Server", säger Tomas Persson, vd på SQL Service.
More...
Han menar att det omvända måste ske. De behöver sätt att visa sin kompetensnivå och bygga sitt varumärke. Så att kunden, när hon behöver hjälp med sin SQL server, vet vart hon ska vända sig.
Intervju med Tomas Persson
I den här intervjun berättar Tomas hur SQL Service använder sig av digital marknadsföring för att driva sin försäljning. Han berättar hur de startade för 8 år sedan och ger sina 3 bästa tips för den som inte fått ihop det digitala.
Vi pratar också om Digital Bootcamp då Tomas och SQL Service var den allra första pilotkunden till just den tjänsten för 3 år sedan.
Vill du veta hur ditt företag ska ta sig an marknadsföring, försäljning och "det digitala"? Kolla in Digital Bootcamp där du får designa din "nya" säljmodell. Läs mer om Digital Bootcamp här.