hitta nya kunder

Hitta nya kunder – 20 kanaler och metoder

Om du är VD eller arbetar inom marknad- och sälj har du förmodligen funderat över olika sätt att hitta nya kunder. En fråga vi ofta får är: Vilken är den bästa kanalen? Många företag vill synas mer mot potentiella kunder. De söker efter nya sätt att nå sin målgrupp, generera prospects, leads och fler affärer.

LÄS MER

bra content

Hur du avgör om ert content är bra eller dåligt

Möjligheterna att marknadsföra sig med hjälp av content är stora och mängden content har ökat explosionsartat på senare år. Men det är inte bara att ta fram artiklar eller köpa in content. ”Dåligt” content kan stjälpa mer än hjälpa. Här är några saker som du som VD, contentansvarig eller expert behöver känna till för att slippa lägga tid eller pengar på content som inte ger resultat.

LÄS MER

resultat från inbound marketing

Två skäl till varför ni inte får resultat från inbound marketing

Många VD:ar, sälj och marknadschefer vill effektivisera sin marknadsföring och försäljning. Och inför digitala verktyg och arbetssätt för att uppnå det. Men även om potentialen är stor så är det inte helt enkelt att få resultat. Här är de, i vår mening, två största anledningarna till att resultaten uteblir och vad du kan göra åt det.

LÄS MER

Säljprocess B2B

Säljprocess B2B, del 2 – Hur VD och säljchef kan maximera tillväxt genom att välja rätt säljprocess

IT-, konsult- och andra B2B-företag förlitar sig i regel på relationsförsäljning för att sälja. Men det finns många olika sätt att relationssälja och vilken säljprocess B2B som är bäst varierar från fall till fall. Om ni har utmaningar med er försäljning så kan ni behöva se över er säljprocess. Här är fem säljmodeller för relationsförsäljning att utgå från.

LÄS MER

Kundresan för försäljning

Använd kundresan för att hitta gap i er marknadsföring och försäljning

Kundresan definieras ofta som summan av de upplevelser som en kund har i sin interaktion med ditt företag och era produkter eller tjänster. Men du kan ta ett mer avgränsat perspektiv och använda kundresan som ett verktyg för att nå bättre resultat i din marknadsföring och försäljning. Här är ett pragmatiskt sätt att använda kundresan för försäljning och tillväxt. 

LÄS MER

Vad är ett erbjudande?

Vad är ett erbjudande?

Vet du vilka produkter och tjänster ni säljer? Förmodligen, så till vida du inte jobbar på ett storbolag med massvis med olika produkter och tjänster. Om man samlar en grupp säljare, affärsutvecklare och leveransansvariga i ett rum, så kan de ofta beskriva företagets produkter och tjänster i minsta detalj. Men är det ni säljer det samma som det kunden köper?

LÄS MER
Kom igång med video

Kom igång med video för att bygga relation och generera intäkter

Många företag har börjat inse att video är framtidens sätt att marknadsföra och sälja sina tjänster. Allt större andel av det content ​som finns på internet är video. Enligt uppskattningar kommer 80% av all internettrafik ​utgöras av video redan år 2019.

Att göra video ​kan ​vara ett mycket effektivt sätt att knyta nya kontakter, bygga relationer och stänga affärer, om du bara vet hur ni ska göra.

LÄS MER
Syftet med en blogg för konsult och expertföretag

Måste vi ha en blogg?

Behöver vi verkligen en blogg? Vilken nytta gör inlägg på sociala medier egentligen?

Vi träffar ibland företag som är osäkra på vad de ska göra digitalt. Inte minst kan det vara svårt att hålla fast vid beslutade initiativ om man är osäker på varför de görs eller vad nyttan är.

Och visst kan du slösa tid och energi på digitala aktiviteter i onödan. Så frågorna är helt klart befogade.

Men, osäkerheten kommer till stor del från okunskap. Här rätar vi ut några vanliga missförstånd kring bloggen och hur den hänger ihop med resten.

LÄS MER